
Soprana Edith Adetu este licențiată în cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, unde a studiat arta cântului sub îndrumarea sopranei Doina Dimitriu. Finalizează studiile masterale și doctorale în cadrul Universității „Transilvania” din Brașov, iar în anul 2023 obține titlul de Doctor în Muzică. Totodată, în anul 2023 devine membră a Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical „Ludovic Spiess” din cadrul Operei Naționale București. Preocuparea constantă pentru evoluția sa artistică o determină să participle la cursuri de măiestrie susținute de artiști lirici remarcabili, precum: Gabriela Beňačková, Vasile Moldoveanu, Maria Slătinaru, Viorica Cortez, Ruxandra Donose, Nelly Miricioiu, Ramón Vargas, Marius Vlad Budoiu, Elena Moșuc, Leontina Văduva, Florin Estefan.
Colaborează cu instituții reprezentative artei lirice, naționale și din străinătate, precum: Opera Națională București, Teatrul Național de Operă și Balet ”Oleg Danovski” Constanța, Festivalul Internațional ”Open Gold” (Lucca), ”Mythos Opera Festival” (Catania), Teatro Filarmonico Piove di Sacco, Dramatic Voices Program Berlin, London Performing Academy of Music, Conway Hall (Londra), ș.a. Repertoriul său este alcătuit atât din roluri dramatice de agilitate, cât și din roluri de factură spinto-dramatică: Elettra (Idomeneo), Contessa Almaviva (Le Nozze di Figaro), Donna Elvira (Don Giovanni) și Vitellia (La Clemenza di Tito) din creația mozartiană, Abigaille din opera Nabucco de G. Verdi, Die Aufseherin/Chrysothemis din magistrala operă Elektra de R. Strauss, Turandot din opera pucciniană omonimă, Santuzza din opera Cavalleria Rusticana de P. Mascagni. Acordă o atenție deosebită repertoriului german, pregătind temeinic roluri adecvate vocalității sale, din creația compozitorilor R. Wagner și R. Strauss.
Alte laturi reprezentative ale repertoriului abordat sunt cea camerală, respectiv cea vocal-simfonică: R. Schumann – Liederkreis Op. 39, S. Barber – Mélodies passagères Op. 27, G. Verdi – Seste Romanze (1838), G. Rossini – Petite messe solennelle, G. Rossini – Stabat Mater, G. Verdi – Requiem, R. Wagner – Wesendonck Lieder, WWV 91, Fr. Liszt – Tre Sonetti di Petrarca, S 270, R. Strauss - Vier letzte Lieder, A. Dvořák – Cigánské melodie, Op. 55.