
Madeleine Pascu a absolvit Universitatea Națională de Muzică din București, sub îndrumarea maeștrilor Sanda Șandru și Hero Lupescu. Soprana a colaborat cu Teatrul Național de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța. S-a specializat la Siena, în 2006, sub îndrumarea baritonului Renato Bruson, la București, unde s-a pregătit cu soprana Leontina Ciobanu Văduva, şi la Lübeck (Germania), unde a fost îndrumată de baritonul Berd Weikl. Este solistă a Operei Naționale București din anul 2006.
Participări la cursuri de măiestrie:
- 2006: Bernd Weikl – Lübeck
- 2006: Renato Bruson – Siena
- 2007: Leontina Vaduva – București
- 2008: Kaludi Kaludov – București
- 2009: Eduard Tumagian – Basel
- 2010: Joseph Shore – Vancouver
- 2011: StudiOpera (cursuri intensive de perfecținare, predate de maeștri de la Accademia della Scala, din Milano)
Pe scena de operă sau în sălile de concert, o regăsim pe Madeleine Pascu acoperind părțile dificile de soprană lirico-spinto, cu nuanțe dramatice destul de pronunțate, cum ar fi: Turandot, Santuzza, Lady Macbeth, Senta, Ortrud și multe altele asemenea acestora, unele dintre ele aflându-se chiar la confluența dintre vocea de soprană și cea de mezzo.
Repertoriul sopranei Madeleine Pascu se extinde și în lumea operetei, fie că este vorba despre Rosalinda din “Liliacul”, de J. Strauss, sau Hanna din “Văduva Veselă”, de F. Lehar.
Toate aceste performanțe au atras atenția marilor case de operă atât în țară, cât și în străinătate, determinând invitații repetate în Italia, Germania sau Canada, unde a interpretat cu succes aceste roluri, a oferit concerte și recitaluri.
Un exemplu al succesului internațional obținut de soprana Madeleine Pascu este și debutul în rolul titular din “Manon Lescaut”, de G. Puccini, în luna octombrie 2016, sustinut la Ulm, Germania și primit cu o critică deosebit de favorabilă de către presa de specialitate.
Repertoriul curent deținut de soprana Madeleine Pascu
- Manon – Manon Lescaut (G. Puccini)
- Senta – Der fliegende Holländer (R. Wagner)
- Ortrud – Lohengrin (R. Wagner)
- Amelia – Un Ballo in Maschera (G. Verdi)
- Elisabeta – Don Carlo (G. Verdi)
- Abigaille – Nabucco (G. Verdi)
- Turandot – Turandot (G. Puccini)
- Cio-Cio-San – Madama Butterfly (G.Puccini)
- Lady Macbeth – Macbeth (G. Verdi)
- Santuzza – Cavalleria Rusticana (P. Mascagni)
- Floria Tosca – Tosca (G.Puccini)
- Anna – Le Villi (G. Puccini)
- Margareta – Mefistofele (A. Boito)
- Elena – Mefistofele (A. Boito)
- Leonora – Il Trovatore (G. Verdi)
- Donna Anna – Don Giovanni (W. A. Mozart)
- Gertrude – Hänsel und Gretel (E. Humperdinck)
- Rosalinde – Die Fledermaus (J. Strauss) – în limba germană
- Hanna – Văduva Veselă (Fr. Lehar) – în limba română
- Maria – Arald (N. Bretan)
- Anna – Golem (N. Bretan)
- Wesendonck Lieder (R. Wagner)