În perioada: 15.09.1974 - 01.07.1977
(n. 1931). Dirijoare, pianistă, profesoară. Originară din Timişoara a studiat dirijatul de orchestră la Conservatorul din Bucureşti (1950-1955). După absolvire a avut şansa de a ocupa imediat un post de dirijor la Filarmonica din Botoşani, unde a activat între anii 1955-1958. Atrasă de teatrul liric se transferă la Opera din Iaşi unde rămâne 11 ani (1958-1969) revenind apoi în oraşul natal activând şi aici 11 ani (1969-1980), dintre care trei ani (1974-1977) a fost şi directorul Operei timişorene.
De numele Corneliei Voina se leagă câteva premiere importante: „Don Giovanni” de W.A. Mozart (1970), opereta „Studentul cerşetor” de K. Millöcker (1971), „Boris Godunov” de M. Musorgski (1973), „Cosi fan tutte” de W.A. Mozart (în variantă de concert la Filarmonica din Timişoara, 1973), „Stejarul din Borzeşti” de T. Bratu (1973), „Nabucco” de G. Verdi (1975), baletul „Iancu Jianu” de M. Chiriac (1979). Un eveniment special în cariera ei artistică l-a constituit spectacolul-concert cu opera „Sakuntala” de Franz Schubert prezentat în premieră mondială la Viena (1971) cu solişti din Timişoara şi cu o orchestră vieneză.
Cornelia Voina este şi autoarea unei partituri destinate baletului, concepută în forma unei suite cu prelucrări de teme din opera „Carmen“ de Georges Bizet (în maniera „Mantilei negre” a lui Rodion Scedrin), partitură realizată la solicitarea Ansamblului „Paris Cité Ballet“, dar prezentată cu balerinii: Rodica Murgu, Francisc Valkay şi Marie Claire Carrie în rolurile principale, ansamblul de balet şi orchestra Operei din Timişoara, în montarea coregrafului francez Ernst Böhm (1977). Spectacolul a fost itinerat în Germania, Franţa, Belgia şi Luxembourg.
În anul 1980, după încheierea unui turneu, Cornelia Voina se decide să se refugieze în Germania unde s-a dedicat pedagogiei pianului.
Sursa: Ioan Tomi, LEXICON Muzicieni din Banat (vol. 2) Editura „Eurostampa” Timișoara, 2014