Frans Meewis își înscrie numele printre cei mai renumiți regizori din Olanda montând, ca o primă experiență în domeniu, după terminarea studiilor de la Facultatea de Teatru din Amsterdam. Angajat ca regizor la Opera de Cameră din Insula Aruba (America de Sud) montează ca autor și regizor, muzicalul „Amor din Kbaima” în limba papiamento. Susține cursuri de specialitate ca profesor de artă dramatică în Olanda, se dedică apoi teatrului dialectal și este acreditat de provincia Limburg ca inspector cultural. Traduce și regizează spectacole de teatru dintre cele mai diverse, de la Carlo Goldoni până la Eugen Ionesco. La începuturile anilor ‘70 conduce trupa de teatru avangardist „TRIP”, devenind membru fondator și membru al conducerii artistice a Operei olandezo-flamandă.
Atras de compozitorii clasici dar și de cei contemporani, Frans Meewis montează numeroase spectacole de operă, operetă și muzicaluri, dintre care amintim: „Carmen” și „Pescuitorii de perle” de G. Bizet, „Elixirul dragostei” de G. Donizetti, „Martha” de Fr. Flotow, „Gioconda” de A. Ponchielli, „Attila”, „Bal mascat”, „Ernani”, „Lombarzii”, „Nabucco”, „Oberto” și „Trubadurul” de G. Verdi, „Păpușa” de E. Audran, „Silvia” de E. Kalman, „Liliacul” și „Voievodul țiganilor” de J. Strauss, „Vagabonzii” de C. Ziehrer, dar și o serie de muzicaluri, cum ar fi: „Trial by Jury” de Gilbert & Sullivan, „Hello, Dolly!” de J. Herman, „Salad Days” de J. Slade și „The boy-friend” de S. Wilson.
La Opera Națională Română din Timișoara a semnat regia artistică a spectacolelor: „Regele Berenger” de H. Sutermaister „Bellida” de G. F. de Pauw, „Contele de Luxembourg” de Fr. Lehar și „Bal mascat” de G. Verdi.