David Crescenzi

David Crescenzi

Pianist, dirijor de orchestră şi de cor, David Crescenzi a început să studieze la Conservatorul din Pesaro, specializându-se la clasele de orchestrație, pian, muzică corală şi dirijat coral. Timp de mai mulţi ani a fost asistent şi colaborator al lui Alessio Vlad şi a frecventat între anii 1993 şi 1996, cursurile de perfecţionare îndrumate de Gustav Kuhn.

Prin activitatea pe care a desfășurat-o timp de două decenii, s-a consacrat inițial ca pianist acompaniator şi maestru suplinitor în diferitele teatre si festivaluri lirice, atât în Italia cât şi în străinătate, activând ulterior ca dirijor de orchestră şi maestru de cor.

Printre realizările sale cele mai semnificative se numără colaborarea cu Teatrul Operei din Cairo, Egipt, în calitate de dirijor invitat (1998 - 2003) al spectacolelor Il Barbiere di Siviglia, La cambiale di matrimonio, Il signor Bruschino de Gioachino Rossini, L’elisir d’amore de Gaetano Donizetti, Tosca de Giacomo Puccini, Un ballo in maschera, Aida și Rigoletto de Giuseppe Verdi. Între anii 1999 şi 2001 a fost maestru de cor la Teatrul „Carlo Felice” din Genova, iar în stagiunea 2004 - 2005 și-a asumat funcția de locțiilor al directorului muzical al Teatrului „San Carlo” din Napoli. La Doha, Quatar a dirijat de trei ori: în anul 2002, opera Aida, în anul 2003, Ibn Sina de Michil Borstlap, iar în anul 2005, Aspire de David Krane, cu ocazia deschiderii Jocurilor Olimpice Asiatice.

Din anul 2002 colaborează cu Opera Naţională Română Timişoara, în spectacolele Nunta lui Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart, Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini, Aida, Rigoletto, Traviata, Nabucco, Trubadurul, Otello, Bal mascat, Attila de Giuseppe Verdi, Carmen de Georges Bizet, Tosca, Turandot, Boema, Madame Butterfly, Gianni Schicchi de Giacomo Puccini, Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni, Paiaţe de Ruggero Leoncavallo, Adriana Lecouvreur de Francesco Cilea şi Gioconda de Amilcare Ponchielli. Sub bagheta lui au evoluat nume de talie internaţională, dintre care îl amintim pe basul Roberto Scandiuzzi, în premiera operei Faust de Charles Gounod şi în distribuția operei Attila de Giuseppe Verdi.

Pe scena Operei Naţionale din Bucureşti a dirijat în anul 2006 operele Rigoletto și Nunta lui Figaro.

În septembrie 2007, a participat alături de Opera Naţională Română din Timişoara la Festivalul Internaţional „George Enescu” din Bucureşti, unde a dirijat opera Tosca de Giacomo Puccini, cu un casting internațional, care i-a avut ca protagonişti pe soprana Nadja Michael, baritonul Franz Grundheber şi celebrul tenor dominican, Francisco Casanova.

În vara anului 2008, pe Arena „Sferisterio” din Macerata, a dirijat în primă audiţie absolută în Italia Neues vom Tage de Paul Hindemith.

Din anul 2008 este dirijor invitat al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, unde a dirijat operele Otello, Bal mascat, Rigoletto, Traviata şi Aida de Giuseppe Verdi şi Boema de Giacomo Puccini.

În cadrul stagiunilor 2011/2012, 2012/2013 a fost invitat de Opera Naţională Română din Iaşi, să gireze spectacolele Boema, Lucia di Lammermoor, Rigoletto, Nunta lui Figaro, precum și premierele operelor Bărbierul din Sevilla și Aida.

În ianuarie 2012, alături de Bergisch Symphoniker Orchestra din Köln, a realizat un turneu în Germania şi Franţa, unde a dirijat Aida, Otello şi Recviemul de Giuseppe Verdi.

În același an a dirijat Stabat Mater de Gioachino Rossini, la pupitrul Filarmonicii din Cluj.

Începând din anul 2013, a fost invitat la pupitrul Orchestrei Naționale Radio din Bucureşti, unde a dirijat în versiuni de concert operele Don Carlo și Simon Boccanegra de Giuseppe Verdi, precum și La Favorita de Gaetano Donizetti și a continuat colaborarea cu Opera Națională București, în spectacolele Elixirul dragostei și Bărbierul din Sevilla.

În luna septembrie 2014, David Crescenzi a devenit director artistic și dirijor permanent la Cairo Opera House din Egipt.

La ediția din 2015 a Festivalului de vară al Arenei Sferisterio din Macerata, David Crescenzi a dirijat opera Boema de Giacomo Puccini.

Din stagiunea 2016/2017 este dirijor invitat al Operei din Düsseldorf, o colaborare concretizată în operele Elixirul dragostei și Turandot, care va fi continuată în anul următor cu Le Nozze di Figaro, Madame Butterfly, Lucia di Lammermoor, Don Pasquale, Tosca, Aida și nu în ultimul rând, Concertul de Anul Noue

Din septembrie 2017 este director artistic al Operei Naționale Române din Cluj, iar anul următor, un an benefic, în care va dirija la Cairo una dintre celei mai mari producții ale operei Aida, îi va aduce nominalizarea ca dirijor invitat permanent la Deutsche Oper am Rheim din Düsseldorf.

 

 

Despre noi
Opera Naţională Română din Timişoara este o instituție  publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Culturii din România care susține spectacole de operă, operetă, musical, balet, operă și musical pentru copii și gale. Opera Naţională Română Timişoara a fost înfiinţată prin Decretul Regal nr. 254, din 30 martie 1946. Primul director al Operei a fost Aca de Barbu. Spectacolul inaugural al Operei Române din Timişoara a avut loc la 27 aprilie 1947 cu opera „Aida” de G. Verdi. La data de 24 septembrie 2004, Operei din Timişoara i se conferă titulatura de Operă Naţională ca o recunoaştere a meritelor acestui colectiv pentru întreaga muncă asiduă depusă în slujba artei şi culturii româneşti în ţară şi străinătate.
Cristian Rudic
Manager
Parteneri
Copyright © 2024
Opera Nationala Romana Timisoara

Web design by Royalty
Telefon casierie
0256 20 12 86
Email
bilete@ort.ro
Adresă
Strada / street Marasesti 2,
300086, Timisoara