Conducerea muzicală: CIPRIAN TEODORAȘCU (invitat)
Coregrafia: MARIUS PETIPA
Regia și adaptarea coregrafică: OVIDIU - MATEI IANCU
Scenografia: DRAGOȘ BUHAGIAR
Asistent scenografie: IRINA CHIRILĂ
Concert maeștri: OVIDIU RUSU, CORINA MURGU
Asistent coregrafie: ALIN RADU, MANUELA ARDELEAN
Maeștri de balet: OVIDIU MATEI IANCU, MANUELA ARDELEAN, ALIN RADU
Nikia CHISAKO OTA
Solor ANTONIN FARAUT
Gamzatti KURUMI KOJIMA (debut)
Rajah DARIUS AGRIMA
Idol GUSTAVO FERREIRA
Fachir MASAYOSHI SATO
Brahman ALIN RADU
Prietenul lui Solor SERGIU ANGHEL
Slujnica MIRABELA ZONAI
Solo dʼJampe ANDREEA MIREA, CODRUȚA BĂLAN
Patru Baiadere mici SAYUKI TOTSUKA, HANA OKUDAIRA(debut), AIRI HAMADA, AOI IWAZAKI
Solo tobe CARLA DUKAI, YUKI SHIMAOKA
Pas dʼaction YEWON KIM, CECILIA BASSETTO (debut), HONOKA NISHIMURA, CRISTINA MÎRZA
Trei umbre ANDREEA MIREA, CODRUȚA BĂLAN, CECILIA BASSETTO(debut)
Orchestra și ansamblul de balet ale Operei Naționale Române din Timişoara în colaborare cu elevii Liceului de Artă „Ion Vidu”, Secția de coregrafie „Ștefan Gheorghe” Timişoara
Regia tehnică: HELLEN GANSER
Spectacolul are o pauză și se încheie în jurul orei 21:00.
Vârsta recomandată: 5+
Considerat părintele baletului clasic rus, coregraful francez Marius Petipa a marcat profund repertoriul baletului cu lucrări de neuitat precum Lacul lebedelor, Frumoasa din pădurea adormită și Spărgătorul de nuci. Printre creațiile sale, La Bayadère (care a avut premiera pe 23 ianuarie 1877 la Teatrul Imperial Bolshoi Kamenny) se distinge ca cea mai faimoasă operă exotică, plasată în India antică și explorând tema exotismului oriental, foarte populară în baletul secolului al XIX-lea.
Petipa avea o experiență vastă cu baletele inspirate de India. A dansat în Le Dieu et la Bayadère la Bordeaux, iar prima sa soție, Maria, interpretase acest balet într-o reluare la Sankt Petersburg în 1854. De asemenea, Petipa a declarat că a coregrafiat dansuri pentru Zina Richard în rolul de bayadère la Opera din Paris în 1856 și cunoștea baletul Sacountala, creat de fratele său, Lucien, inspirat din piesa poetului indian Kalidasa și prezentat la Paris în 1858. Printre aceste lucrări care se presupun a fi influența baletului La Bayadère, un alt posibil factor de inspirație a fost vizita Prințului de Wales în India în 1875, un eveniment intens promovat în Europa la acea vreme. Libretul La Bayadère a fost scris de Serghei Kudekov, deși, ani mai târziu, Petipa și-a revendicat întreaga autorie.
Deși acțiunea La Bayadère se desfășoară în India antică, muzica lui Ludwig Minkus nu include aproape deloc elemente autentice de dans sau muzică indiană, nici măcar în momentele dedicate personajelor. Baletul reflectă, de fapt, o interpretare a Orientului Sudic prin perspectiva europeană a secolului al XIX-lea. Unele fragmente din partitura lui Minkus sugerează vag un sunet oriental, însă muzica rămâne un exemplu clar de musique dansante caracteristică epocii, incluzând o succesiune de polci melodioase, adagio-uri, valsuri vieneze și alte forme muzicale similare. Coregrafia lui Petipa, în aceeași notă, introduce detalii care sugerează atmosfera indiană, dar rămâne fidelă stilului clasic al baletului.