Limba Romana English

Limba Romana English

Otello

 

Conducerea muzicală: MIHNEA IGNAT
Regia: CARMEN DOBRESCU
Adaptarea regizorală: CLAUDIA MACHEDON
Scenografia: GRIGORE GORDUZ
Adaptarea scenografică: GETA MEDINSCHI 
Concert maeştri: OVIDIU RUSU, CORINA MURGU
Maestru de cor: LAURA MARE 

Video: IOSIF ROZEMBERG


Otello TEODOR ILINCĂI (debut)
Jago GEORGE PROCA (debut)
Desdemona LĂCRIMIOARA CRISTESCU
Cassio COSMIN IFRIM 
Lodovico GELU DOBREA 
Emilia GABRIELA TOADER 
Montano MARIUS GOȘA (debut)
Roderigo MARIUS ZAHARIA 
Un araldo MIHAI PRELIPCIAN 
 
Corul și orchestra Operei Naţionale Române Timişoara.
 
Regia tehnică: LUCIAN BORU
Pregătirea muzicală: ANGELA BALICI, RAREȘ PĂLTINEANU, LEONARD BONEA
Sufleur: EUGENIA GYURIȘ


Spectacol cântat în limba italiană şi titrat în limbile română și engleză.
Durata spectacolului: 2 ore, 30 min. (2 pauze)
Vârsta recomandată: 10
 
Direcțiunea Operei Naționale Române Timișoara își rezervă dreptul de a modifica programul prezentat. 

 

Întors victorios dintr-o bătălie pe mare, Otello devine victima ofițerului său, Iago, dornic să se răzbune pentru refuzul de a fi promovat la rangul militar pe care îl râvnea. Profitând de încredea lui Otello, reușește să îl convingă că soția lui, Desdemona, îl înșeală cu capitanul Cassio, inventând dovada vinovăției ei și hrănind apoi orgoliul și neîncrederea maurului prin indicii tulburătoare. Ura și ambiția îl fac pe Iago să persevereze în planurile lui, Otello este copleșit de gelozie, o insultă și disprețuieste public pe Desdemona, și în ciuda protestelor și a rugăminților ei, o ucide. Descoperă apoi teribilul adevăr și cuprins de remușcări, își ia viața.

O unitate de timp (evenimente istorice de la sfârșitul secolului al XVI-lea, din perioada luptelor pentru putere ale Republicii de la Veneția cu Imperiul otoman) și de loc (insula Cipru), dezvăluie preocuparea pentru rigoare și echilibru, pe care Boito le cultivă într-un mod credibil și eficient.

Eliminând aproape integral actul I al piesei de teatru, Verdi și Boito își încep versiunea cu prima scenă a actului II, omițând primul act din Veneția, în care Otello și Desdemona se căsătoresc, iar Dogele și consiliul său îl desemnează pe Otello să conducă marea lor expediție împotriva otomanilor. Reduc cu abilitate originalul și intriga la liniile de bază, limitează numărul personajelor și al scenelor, obținând o densitate pe care o subliniază apoi prin renunțarea la decupajele tradiționale. În mod neobișnuit, „Otello” nu începe cu un preludiu, uvertură sau introducere. Iar din punct de vedere structural, vechile contururi ale operei cedează în favoarea unor forme scenice de mare anvergură, care se întind pe acte întregi. Parlando-ul din „La Traviata”, tehnica motivelor din „Simon Boccanegra”, precum și tratamentul timbral orchestral din „Aida” sunt sintetizate aici într-o unitate muzical-dramatică, care permite numai câteodată numerelor închise să se întrevadă în continuitatea fluxului sonor.

 

 

Despre noi
Opera Naţională Română din Timişoara este o instituție  publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Culturii din România care susține spectacole de operă, operetă, musical, balet, operă și musical pentru copii și gale. Opera Naţională Română Timişoara a fost înfiinţată prin Decretul Regal nr. 254, din 30 martie 1946. Primul director al Operei a fost Aca de Barbu. Spectacolul inaugural al Operei Române din Timişoara a avut loc la 27 aprilie 1947 cu opera „Aida” de G. Verdi. La data de 24 septembrie 2004, Operei din Timişoara i se conferă titulatura de Operă Naţională ca o recunoaştere a meritelor acestui colectiv pentru întreaga muncă asiduă depusă în slujba artei şi culturii româneşti în ţară şi străinătate.
Cristian Rudic
Manager
Parteneri
Copyright © 2024
Opera Nationala Romana Timisoara

Web design by Royalty
Telefon casierie
0256 20 12 86
Email
bilete@ort.ro
Adresă
Strada / street Marasesti 2,
300086, Timisoara